zaterdag 2 juni 2012

Voortgang

Afgelopen zondag hebben pappa, Niels en Juul tijdens een fietstocht de pond gepakt van Zwolle naar Hattem, het Kleine Veer. De dieselmotor van dit pondje klinkt gelijk aan de machine die achter mijn bed beplaatst is en helpt me met de ademhaling. De lucht die deze machine met kleine beetjes in mijn longen brengt doet mijn lijf trillen, gelijk aan het gevoel als wanneer je op het veerpontje staat. Dit gevoel brengt me niet naar de overkant maar wel ver weg naar droomland. Sinds gister wordt ik non stop in slaap gehouden en dit zal de komende uren c.q dagen nog wel het geval blijven tot dat mijn longen weer krachtig genoeg zijn om het zelf te gaan doen. Op vijf plekken heb ik aan mijn kleine lijf een infuus zitten alwaar middels 11 pompen diverse medicijnen, bloed en vocht wordt toegediend. De voeding wachten ze nog even mee zodat de darmen even tot rust kunnen komen. Naast deze naalden met infuus telt mijn lijf een aantal plakkers die bloeddruk, zuurstof en hartslag in de gaten houden. Momenteel zakt eindelijk mijn hartslag, de bloeddruk is op peil, zelfs prima en ik ben lekker stabiel. Doordat ik in slaap wordt gehouden krijg ik rust en hoef ik niet te vechten tegen de pijn. En ik hoef ook niet te en vechten om wakker te blijven. Omdat de plas vanzelf via een slang wordt afgevoerd, ik niet bezig gehouden hoef te worden omdat ik slaap en alle andere activiteiten zoals het toevoegen van medicijnen door de zuster wordt verzorgd, heeft pappa een makkie. Hij heeft dan ook vanavond van de gelegenheid gebruik gemaakt en is op zoek gegaan naar een leuke zuster. Nu lopen er hier binnen genoeg maar om praatjes te voorkomen zoekt hij deze buiten het ziekenhuis. Na niet lang zoeken kwam hij er wel drie tegen op de Grote Markt te Groningen. Hij heeft snel een keuze gemaakt en bij één der drie gezusters heeft hij zich heerlijk laten verwennen. Lasagna stond op het dagmenu en samen met twee glazen wijn heeft hij dit heerlijk tot zich genomen. Om er voor mij te zijn moet pappa ook goed voor zichzelf zorgen, en dat doet hij! Inmiddels heeft de dokter laten weten dat de gemaakte ct scan van de longen en het hoofd geen gekke dingen heeft laten zien. Gelukkig maar. Al met al waren het twee heftige dagen waarvan ik hoop dat het hier bij blijft. Ik ga klimmen uit mijn dip!

4 opmerkingen:

  1. Hoi lieve Maud. Slaap nog maar even lekker door zodat je je straks hopelijk weer beter gaat voelen. Fijn dat de ct-scan geen rare dingen liet zien. Groeten van ons.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Och wat heftig allemaal voor jullie. Inderdaad goed voor jullie zelf zorgen! Fijn dat de ct scan goed is uitgepakt zeg. Nog maar even verplicht doorknorren dus en dan weg met die dip. Op naar de top!
    -XXX-

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo mijn lieve vechter,

    Wat ben ik vreselijk blij dat de scan geen gekke dingen heeft laten zien.

    Jij moet zelf uit je dip klimmen, maar iedereen ondersteunt je hierbij. Wij doen dit allemaal uit liefde voor jou.

    Een hele dikke kus voor mijn vechtersbaas.

    Opa Arnold

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Kanjers,

    Jullie zijn niet veel uit mijn gedachten...

    Afgelopen zaterdag was ik op bezoek bij mijn tante in het UMCG. Toen ik vanuit parkeergarage Noord richting fonteinkruid liep, ging mijn blik automatisch naar links... de kinderafdeling. Het was iets wat niet te onderdrukken was.
    Ik heb jullie spontaan een keer bezocht om een hart onder de riem te drukken en een ballon achter te laten. Maar dat was in de laatste dagen van de HD kuur en stapte je lekker rond. Nu durfde ik het niet aan. Je ligt lekker te slapen, al je krachten ben je aan het bundelen om te herstellen.
    Je opa heeft daarnet mooie woorden geschreven die zo alles omvattend zijn; je moet zelf uit je dip klimmen, maar iedereen om je heen ondersteunt je daarbij!

    Lieve groet,
    Marieke (moeder van Maud uit de groep van Niels)

    BeantwoordenVerwijderen