donderdag 21 juni 2012

Mijn laatste woorden.


Zoals een ieder het afgelopen halve jaar heeft kunnen lezen op mijn blog of in de wandelgangen heeft opgevangen was het zwaar heftig en moeilijk. Een half jaar kuren, in veelal oorden waar je als mens liever niet bent gaat niet in de koude kleren zitten. Ten eerste niet voor mij maar ook niet voor mij broer, zus, pappa, mamma, familie, vrienden, kennissen en noem ze allemaal maar op.

Het klinkt gek maar het heeft ook veel, heel veel goeds gebracht. Dat ik Maud…Verbindt is gebleken, wanneer je er gister bij was heb je het resultaat hiervan kunnen zien. Dat verbinden dat blijf ik doen zal ik je vertellen.

Ik ben één van de toppers uit een topgezin van vijf waarbij het vijfde wiel aan de wagen niet voorkomt en nooit voor zal komen. Ik ben de spil van het gezin geworden waar alles vanaf nu om zal draaien. De spil binnen mijn gezin waar ik uit kom, en trots op ben.

Treurig is dat ik niet meer fysiek deel uit kan maken van dit geweldige gezin. Ben namelijk vrijdag nacht een ster geworden. S’avonds en s’nachts de mooiste, grootste en krachtigste lichtbundel die zal verschijnen daar boven. En reken er maar op dat ik overdag mee blijf loeren binnens en ook buitens huize Hamersveld.

Het leven is een feestje wat je iedere dag moet vieren. Dat het feest voor mij is opgehouden            “IS JAMMER”

“IS JAMMER”, de letterlijke woorden van zus Juul en broer Niels.

Gister hebben pappa, mamma, Juul, Niels, Familie, vrienden en vele anderen mij naar een mooi plekje gebracht, waar ik de kracht voort zal gaan zetten.

De kracht van rust. Het is een gevecht geweest om te overleven wat tot vier weken geleden over het algemeen super ging. Vanaf het begin in stijgende lijn. Het vele spugen en noem het maar op was peuleschil ten opzichte van de laatste weken. Vier weken geleden voelde ik me goed, zeer goed, de beste periode eigenlijk van mijn korte leven die ik achter mij heb gelaten.

De nodige Hoge Dosis kuur heeft hier verandering in gebracht. De treinreis is gestopt. Tot aan de laatste dagen had niemand het einde van dit spoor verwacht.

Een dieptepunt, dieper dan diep. KANKERSCHIMMEL…..waarbij de kanker was vertrokken. Nooit gedacht dat kanker het bij mij zou gaan verliezen van een schimmel.

Maar we gaan verder, dit moeten we en jawel, dit kunnen we!

Ik wil velen bedanken ook die ik niet persoonlijk ken. Alles wat ze voor mij gedaan hebben betekend veel voor me, al is het enkel en alleen de gedachte die naar mij uitging.

Maar ik bedank niemand. Ten eerste staan we hier dan morgen nog, er zal geen eind aan komen. Ten tweede is de klus voor een ieder nog lang niet klaar.

Ik leef jongens. Maud voor Leven!!!!!
 
Ik Maud van Hamersveld verbindt. Blijf ik gewoon doen zal ik je vertellen.



Dikke kus en knuffel aan een ieder………….was getekend  MAUD, De dappere strijdster

27 opmerkingen:

  1. Wat zijn jullie sterk en Maud zal jullie goed de gaten houden.
    Wat zal het leeg zijn. I

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve familie van Maud,
    Ik wens jullie alle kracht toe om Maud een prachtig plekje in jullie hart te kunnen geven, waar jullie altijd met een glimlach aan terug kunnen denken. De strijd is gestreden, maar de liefde blijft....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie laatste woorden Maudje... ik heb je nooit ontmoet, maar wel een klein beetje leren kennen en ik zal je vertellen: voor mij ben je gaan leven in mijn leven en ik zal je nooit vergeten en wat mij betreft help ik "Maud voor leven" levend houden. Ik word stil als ik langs je huis rijd, ik word stil als ik op de jaarmarkt een kraampje voor je zie, ik word stil als ik mijn jongens verdrietig zie worden, vragen hoor stellen, ik word stil als ik bij de bakker je mooie foto zie, maar voor jou, "Maud voor leven" zal ik van me laten horen... Dag Maud.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve lieve maud de dappere strijder, strijden hoeft niet meer je mag nu rusten... en genieten op je mooie felle grote ster... dappere maud rust zacht! X

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve broer zus papa en mama van Maud.

    Langzaam gaat de hectiek van de dagen. Veel dingen zijn de laatste 10 dagen gebeurd. Heel veel sterkte met alles we denken aan jullie mooie ster maar ook aan jullie in onze gedachten en in gebed

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie woorden zeg.
    Ik zal aan je denken iedere keer dat we een voorbeeld van een dappere strijdster nodig hebben.
    Ik heb de ster zien staan......let je vanaf daar goed op je broer en zus en je ouders?
    Ik had al mooie dingen gemaakt om te verkopen om geld op te halen voor jou. Ik geef het nu aan andere kindertjes die net als jij aan het strijden zijn. Is dat goed?
    Familie van MAud. Heel veel succes met alles wat er om jullie heen gebeurt. Die mooie glimlach verdwijnt nooit uit je leven!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. rust zacht lieve Maud! je bent een prachtige ster geworden!!
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een ontzettend mooie woorden. Ik kende je niet maar je betekent veel voor me. Je liet me zien dat ik niet zoveel moet klagen en meer moet gaan genieten van het leven en mijn 2jarige tweeling. Je hebt zoveel teweeggebracht, en dat als een 2jarig meisje. Je ouders, broer, zus, opa's, oma's, familie en iedereen kunnen trots op je zijn. Ik denk vaak aan je en zal dat altijd blijven doen. Dag lieve meid, rust zacht.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dag lieve, lieve Maud,

    Wat fijn dat je gewoon blijft verbinden. En wat fijn dat je de spil blijft van het fantastische gezin waarin je bent geboren en waarin je jammergenoeg te kort hebt geleefd. Wat een kanjer ben je, wat een dappere strijdster.....
    Ik wens je papa, mama, je grote broer en tweelingzus alle kracht en goeds nu ze je niet meer lijfelijk bij je hebben. Pas je goed op hen?

    liefs,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een dikke dikke kus voor jullie aalemaal .....en Maud die blijft heel dichtbij

    Erwin,Myriam, Belle en kanjer Donna

    BeantwoordenVerwijderen
  11. dag lieve maud, ik heb je nooit ontmoet, maar 's avonds zwaai ik even naar je.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dag lieve Maud,ik heb je niet gekend maar bedankt voor wat je ons hebt geleerd....straal maar mooie ster xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Meisje, rust zacht. Maud verbindt... Zet dat voort voor alle andere kindjes die deze verschrikkelijke ziekte krijgen. Ouders, broer, zusje en verdere familie en vrienden wens ik heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies. X Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lieve Maud,

    In de korte tijd dat je hier op deze aardbol was, heb je een on uitwisbare herrinering achter gelaten.

    Er is geen dag dat ik niet aan je denk, terwijl ik je niet echt heb gekend.

    Maar als ik zo de verhalen van jou lees, dan kom je over als een sterke, dappere en strijdbare peuter, geen berg te hoog en blijven vechten tot het eind.

    Jouw papa en mama hebben een hele moeilijke beslissing moeten maken om jou te laten gaan.

    Je zult door blijven leven, niet alleen in onze gedachten, maar ook in jouw Stichting.

    Want ondanks dat voor jou alle hulp te laat kwam, zal jouw Stichting toch geld op blijven halen voor kindjes zoals jij. En als er dan wel een kindje op tijd geholpen kan worden dankzij jouw Stichting, dan komt dat eigenlijk door jou en dat is iets waar je heel trots op mag zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lieve Maud, rust nu maar uit dappere strijdster.
    Vader, moeder, broer en zus en de verdere familie heel veel sterkte toegewenst voor de tijd die komen gaat.
    Betty uit Zwolle.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dag lieve Maud,
    Wat straal je nu al ongelofelijk veel energie uit. Ook ik denk elke dag wel een keertje aan en dat komt omdat je ook mij aan jou verbonden hebt. Alsof ik er een vriendinnetje bij heb gekregen!
    Die familie van jou... die gaat er wel komen! Want ze weten dat jij er altijd bij zult zijn. Als een strijdster die over hen waakt.
    Flink blijven schijnen dame, wie weet wie je allemaal nog gaat bereiken!!! Zo'n kracht gaat de hele wereld over!
    Dikke knuffel van Alice

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Lieve Maud,

    Elke dag ben je in mijn gedachten.
    Ik ga naar je uitkijken prachtige ster.
    Blijf schijnen zoals alleen jij dat kunt.
    Liefs Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dag lieve, dappere MAUD, rust zacht.
    Veel sterkte voor je mamma, pappa, broer, zus, verdere familie en iedereen die van je is gaan houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. kusje voor de familie van Maud, ook hier zijn jullie in onze gedachten. Gister op de poli dacht ik nog aan het gesprek wat ik had met de mama van Maud, we waren op dat moment beide verdrietig.

    Dikke knuffel Myriam mama van Kanjer Donna

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hallo vrouwtje,je bent er nu niet meer fysiek maar ik denk elke dag eventjes aan je. Aan hoe sterk je bent geweest, aan alles wat je hebt losgemaakt in anderen. En ik denk dan ook aan die sterke papa en mama van jou en Juul en Niels. Het is niks aan dat ik je niet zag spelen met de keien in het beekje. Dat je daar niet bij kon zijn en het verdriet daarover. Maar dat moet zijn weg gaan vinden. Uiteindelijk. Ondertussen leef jij in ons voort meisje.. Liefs,
    Lot

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Lieve Maud,

    Ik denk elke dag wel even aan je. Ik vraag me af hoe het met je papa en mama en natuurlijk met Juul en Niels gaat.
    Vanavond brand ik weer een kaarsje voor je in de tuin, misschien zie je hem wel.
    Liefs Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  22. We blijven aan je denken Maud...

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Lieve Maud,
    Heel veel bewondering voor jou en je familie. Aan mijn tranen,die nu rijkelijk stromen,heb je niets,dus ik ga me via je "oude" juf Lot inzetten op een creatieve manier.
    Hulde voor je papa en mama die het blog bijhielden,zo sterk.
    Dag sterretje, ik zal mijn kleine dochter van bijna 7 weken later over je vertellen,dan kunnen we samen naar je zwaaien.
    Liefs, Bronwyn

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi kleine Maud,
    Jouw verhaal heeft mij diep geraakt. Ik denk dat jij voor je
    geboorte al een engeltje was met een verbindingsmissie.
    Ik wens jouw papa, mama, stoere broer en zusje heel veel kracht
    toe met het verlies van jou als mensje. Jouw lichtje zal schijnen in ieder mensenhart. Rust maar lekker uit van al het strijden meissie.
    Liefs Berry

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Moest zo maar in een keer aan jullie Maud* denken.....
    Hoop dat jullie de ruimte en veel liefde krijgen om jullie verdriet te kunnen verwerken.
    Liefs Natalie

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Vandaag brandt er weer een kaarsje voor je meid, we zijn je niet vergeten en we blijven genieten zoals we je beloofd hebben. Voor jou kleine dappere maud!

    BeantwoordenVerwijderen