woensdag 11 januari 2012

Controle na tweede kuur

Het is nu woensdag 11 januari en ik ben al een paar dagen thuis na het afronden van de tweede kuur. Het gaat allemaal best lekker en soms voel ik me best goed. Pappa en mamma zijn om de beurten in mijn buurt en wanneer ik een dip krijg of warmte zoek klim ik op schoot. Dan duik ik lekker bij ze in de nek, en probeer ik te vergeten wat er allemaal met me gebeurt. Ik heb niet altijd zin om alleen op de stoel of bank te zitten; een schoot is dan dus de allerbeste plek. Pappa heeft met mij een rondje stad gelopen. Ik natuurlijk in de buggy. Het laatste stuk vanaf de kinderboerderij heb ik gelopen. Een best lang stuk. Het is een lange tijd geleden dat ik dit heb gedaan. Vooruitgang!!! Onderweg hebben we twee warme bakkers bezocht, waar ik een lekker broodje heb gekregen. Het eten en drinken gaat steeds minder goed mijn mond in. Ik krijg daarom weer een zakje met eten via de sonde naar binnen gepompt. Lekker hoor? Of om maar beter te zeggen, noodzakelijk!
Vandaag ben ik met pappa naar Groningen gereden voor de controle. Ik mocht naast pappa voor in de auto zitten. Tof man. Lekker naar liedjes geluisterd. In het ziekenhuis aangekomen heb ik om de tijd door te komen aan een ham-kaas-croissant geknabbeld. Met het bloedprikken ben ik al wel bekend. Moest wel even hard huilen, maar de ballon, de Winny de Poeh pleister en het prikkraaltje voor de ketting maken veel goed.
Na het prikje krijg ik een plaszak tussen mijn benen aangebracht. Ook geen pretje maar ik onderga het maar. Na een kwartier wachten mag ik bij meneer de dokter komen. Moet weer uit de kleren voor wat onderzoek. En warempel.........de plaszak heb ik tot het randje toe volgeplast. Zo vol dat meneer de dokter ietwat over zijn handen heen krijgt. De plas gaan ze controleren en vergelijken met die van voor de chemokuur. Kunnen ze waarschijnlijk kijken of de kuur al enigszins haar werk doet.
De bloeduitslagen van het bloedprikken van een half uur geleden komen ook op tafel. De waarden zijn te laag. 3,7 wel te vertellen. Wanneer deze onder de 4 is moet er bloed komen. Pappa overlegt of dit ook in Zwolle kan, en dat kan. Zo zal ik morgen aan een zak met bloed gezet gaan worden. Daar zal ik me zeker beter door gaan voelen.

7 opmerkingen:

  1. Ik wil jullie heel veel sterkte wensen in de komende tijd. Maud hou je taai en laat je maar extra verwennen.
    Groet Cyrina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Maud hier oma Dini ik wil je even zeggen dat ik je heel dapper vind en de kanjerketting heb je dubbel en dwars verdiend. Ik vind de kleuren erg mooi, het is me vi mam gelukt om een account aan te maken, een duur woord maar dat betekend dat ik je kan schrijven vi de computer. Maud kusjes van mij en natuurlijk van opa en voor Juul en Niels papa en mama geef ze maar een klapzoen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag meid,
    Je kent me wel niet, maar als ik het zo allemaal lees doe je het prima. En die plas over de handen van de dokter: eigen schuld moet je maar denken! Stoere meid ben je hoor! Zet hem op maar weer. Ik duim voor je!
    x Alice (collega van je mama)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag kanjer,

    Wat ben je dapper lieverd. Jammer dat ik je afgelopen zaterdag heb gemist. Je lag zo lekker te slapen.... Had je even nodig. Smaakte de lasagne goed.... Leo maakt snel weer iets lekkers. Hopelijk voel je gauw weer wat beterder. Fingers crossed. Tot snel. Liefs aan papa, mama, Niels en Juul. Dikke knuffel Ellis

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Maud,

    Woensdag heb ik je weer gezien en ik vind dat je een fantastisch flink em sterk meisje bent. Ik ben gewoon heel erg trots op je.

    Opa heeft naast de televisie een groot foto van jou staan. Wanneer ik 's avonds naar bed ga, dan wens ik jou welterusten en 's morgens vraag ik of je lekker hebt geslapen.

    En overdag kijk ik heel veel naar je foto en dan heb ik het gevoel dat je heel dicht bij me bent.

    Ik kom gauw weer bij je en dan gaan we weer eens plaatjes bekijken of voorlezen.

    Liefs van opa Arnold

    BeantwoordenVerwijderen
  6. lieve maud

    ik vindt je heel erg dapper. ben super trots op je.laat je maar lekkr verwennen door pappa en mamma en tuurlijk ook door niels en juul.lieve schat een dikke kus en tot snel.

    liefs oom edwin

    BeantwoordenVerwijderen
  7. lieve maud

    wat ben jij een dapper, lief en een mooi meisje.
    dat jij dit in jou jonge leventje al mee moet maken.
    ik wens jou heeeeel veeeel beterschap.
    lieve maud ik hoop dat alles goed komt.

    sterkte voor jullie allemaal
    groetjes van Alice Rekers
    cursist aka bij jou mama

    BeantwoordenVerwijderen