woensdag 11 april 2012

Wederom de pokken

Vanaf gister gaat het goed met me. Zal dan ook wel eens tijd worden na al die dagen vanaf het afronden van kuur nummer vijf. Voel me lekker, ben goed in beweging en geef broer en zus bevelen. Had zoveel energie dat ik afgelopen nacht drie keer aandacht heb gevraagd aan pappa. Vanmorgen nog even heerlijk met Juul en Niels in bad geweest. Dit was heerlijk. Uiteraard even afgezien van het duwen en afpakken van badeendjes.
Na het ontbijt zijn we nog even naar het park geweest en hebben we bij het doepark De Nooterhof een appelsapje soldaat gemaakt. Heb heerlijk geklommen, frisse lucht tot mij genomen en vitamine C opgedaan. Toen we tegen lunchtijd thuis waren werd een ieders vermoeidheid zichtbaar en hoorbaar. De onrust van mijn vertrek naar Groningen is hier ook debet aan.
Om half twee reden pappa en ik de snelweg op. Ik had geen zin in een goed gesprek dus ben per direct in slaap gevallen. In de parkeergarage van het UMCG heeft pappa mij middels open en dichtslaande deuren wakker gemaakt. Ik keek om me heen en dacht "bekend terrein, fijn we zijn weer in ons tweedde verblijf zijn aangekomen"
Via de artiesteningang hebben wij ons vervolgens aangemeld op de poli. Dit vanwege de vlekken op mijn hoofd. Al snel werd mijn VAP aangeprikt en kwam de dokter met pappa praten. De reeds ingedroogde vlekken op mijn hoofd en bij mijn schaamstreek blijken inderdaad waterpokken te zijn. Kan trouwens ook gordelroos zijn. Wat de verschillen zijn zou ik niet weten, ga het ook niet in de boekjes opzoeken. Een extra medicijn zal het moeten laten verdwijnen. Dat het waterpokken of gordelroos is kwam uit de kweek naar voren van vorige week die in het Zwolse ziekenhuis is gemaakt. Bij chemopatienten kunnen waterpokken meerdere keren voorkomen. Ik tref het dus!
Via de artiesteningang ben ik ook weer naar buiten gegaan en samen met pappa richtign de vertrouwde afdeling M2 gelopen. Uiteraard rechtstreeks naar mijn kamer om contact met andere patienten te vermijden. Op mijn bed, in isoleerbox nummer 1 lag een cadeau te wachten. Een boek, een nest met chocolade eieren, een broedende kip en een schaapje. Met het pellen van de chocolade eieren heb ik me prima weten te vermaken. Pappa heeft mij met het op eten meegeholpen. Ook Bumba heeft pappa op de televisie laten verschijnen.
Helaas, bij de bestelling van de chemolimo was ietwat verkeerd gegaan. Moest alsnog met spoed besteld worden. Om acht uur vanavond kwam het goedje binnen en is het indruppelen begonnen. Naast de pomp van de chemo loopt ook de pomp van het extra vocht en de voeding. Dat wordt weer om de twee tot drie uur een schone luier. Pappa heeft nog even wat medicijnen, waaronder extra antimisselijkheid, ingebracht via de sonde en het werk voor nu is gedaan.
Half negen, ik ga slapen, pappa maakt dit verhaal nog even af en gaat daarna nog even de koffer met kledij en het flesje wijn uit de auto halen. De dag is voorbij gevlogen..........

Geen opmerkingen:

Een reactie posten