maandag 9 april 2012

Ikke ikke ikke!

Zit ik aan de chips en de limonade denk ik bij mezelf......."ik heb het alleen maar over mezelf" En dat terwijl collega's van mamma en enkele familieleden vandaag hard aan het rennen zijn geweest in Utrecht. Ook hebben tantes van pappa hun kofferbak van de auto als kraam gebruikt voor de verkoop van oude spullen. Een zogeheten kofferbakverkoop te Leusden. En dit alles onder het genot van de neerkomende regen op deze voor hun vrije welverdiende 2e paasdag.
Enkel en alleen om geld in het laadje te brengen voor de reis van mij en de familie naar Amerika!! Dat is toch allemaal wat.

Nu ik hier zo over nadenk voel ik naast de bewondering ook enig bezwaar. Dat dit alles toch nodig is, voor mij, omdat ik ziek ben. In Zwolle zie ik hier en daar al posters voor de ramen verschijnen met daarop mijn eigen olijke toet. Zelfs bij de winkels in Assendorp waar pappa en mamma bij regelmaat hun gezicht laten zien. Ook is de stichting "Maud voor Leven" giga actief met allerlei zaken. Het lijkt voor deze mensen die zich daar hard voor maken wel een full time baan.

En dan niet te vergeten mijn eigen broer, zus, pappa, mamma en naaste familie. Altijd zijn ze er voor mij en een ieder geeft me het gevoel dat ik op nummer 1 sta.
Voor een ieder die het leest, dank! Het is niet alleen ikke ikke ikke. Ik verbind en weet dat de ziekte die ik ga overwinnen ook veel goed doet en mensen laat inzien dat het leven mooi is. Ik besef dat ik mensen nodig heb en dankbaar ben.

Intussen zijn er enkele haren uit hoofden getrokken en heeft een deel van de witte muur en de bank een rode kleur gekregen van mamma's wijn. Het is de vermoeidheid die parten speelt maar ons er niet onderdoor gaat krijgen.

1 opmerking:

  1. Kippenvel, bewondering voor dit gezin dat zich op zo'n ongelooflijk sterke wijze hier doorheen knokt. Ik weet, je kan niet anders, je moet altijd maar doorgaan, maar toch..Wie dit voor z'n kiezen krijgt, moet ontzettend sterk in z'n schoenen staan en dat staan jullie met zn allen.

    Voor velen een voorbeeld, een sterk gezin dat in de allerdonkerste tijd intens geniet van de lichtpuntjes.

    BeantwoordenVerwijderen