vrijdag 24 februari 2012

Tegenvaller

Afgelopen nacht heb ik en daardoor ook pappa slecht geslapen. Ik was onrustig en mijn temparatuur schommelde tussen de 36 en 40 graden. Daarnaast was mijn hartritme onregelmatig en ook aan de hoge kant. De piepende apparaten naast mijn bed hebben dit gedurende de hele nacht laten weten. Daardoor kwam ook steeds de zuster binnen en heb ook nog een arts voorbij zien komen. Kon tijdens deze bezoekmomenten, ondanks de koorts nog best om de grapjes van pappa lachen en wist zelf met mijn popje ook grapjes te maken.
Ik heb een tegenvaller. Uit de bloedkweek van gister is een schimmel naar voren gekomen. Waar die nu weer vandaan mag komen, joost mag het weten. Het is in ieder geval niet de schimmel van ons goedheiligman, die zit inmiddels al weer lang en breed in het mooie Spanje. Een schimmel kan zich snel uitbreiden en schijnt dol te zijn op niet bekende onderdelen in het lichaam. Gelukkig heb ik mijn navelpearcing er al uit laten halen maar helaas het aanwezige VAP is een probleem. Deze moet er met enige spoed uit. Meneer de chirurg is reeds langs geweest om te vertellen hoe dit te doen en wat dit met zich mee kan brengen. Ik sliep tijdens zijn bezoek dus heb gelukkig niet meegekregen wat er allemaal gezegt is. Het moet gebeuren, en wat moet dat moet. Het is nu wachten op een operatietafel die vrijgemaakt moet gaan worden. Een nieuw VAP kan niet direct teruggeplaats worden. Er zal dus tijdelijk elders in mijn lijf een nieuw infuus aangebracht moeten gaan worden. Het vocht, de antibiotica, de antischimmelmedicijnen en de overige medicijnen moeten toch op een of andere manier in mijn lijf gebracht worden. Er is net ook een grote rijdende fotocamera op mijn kamer naar binnen gereden. Deze heeft een foto van mijn longen gemaakt. Voor welk plakboek deze is kan pappa me nog niet vertellen.

1 opmerking:

  1. Hoi lieve Maud,
    Dat is flink balen! Hopelijk dat de schimmel snel weer op stal kan en jij weer snel van je koorts af bent! Veel beterschap!
    Groetjes uit Kampen

    BeantwoordenVerwijderen