woensdag 15 februari 2012

Isoleer?

Gister heb ik snot aan de zuster gegeven voor onderzoek. Gezien de snottebellen die ik produceer moeten ze uitsluiten dat ik geen virus onder de leden heb en zo anderen besmet. Vanaf het moment dat er sprake van besmetting zou kunnen zijn raken de zusters mij alleen nog met handschoenen aan en trekken ze bij binnenkomst een blauw smurfenjasje aan. Vandaag aan het einde van de middag kwam de zuster met de uitslag......een "RS-virus". Het blijkt niets meer dan een snotvirus te zijn die inderdaad besmettelijk is. Vooralsnog mag ik gewoon op de kamer blijven en hoef ik niet in de isoleer. Enkel en alleen omdat er geen isoleer vrij is.
Maar wat nu........... Op het moment dat pappa dit verhaal aan het typen is komt de zuster vertellen dat ik moet gaan verhuizen???? De patient naast mij mag het risico niet lopen dat hij een virus gaat krijgen. Het is kwart voor acht en ik ben zelf reeds in diepe rust. Pappa mag dus hard aan het werk. Alle spullen bij elkaar rapen en het prikbord met alle tekeningen moet er natuurlijk ook af. Al slapend wordt ik van kamer zes naar kamer elf gereden. Pappa loopt drie keer heen en weer met de spullen en om kwart over acht heeft alles een plek gevonden. De zuster komt nog even vertellen dat pappa ook niet meer de kamer af mag en dat zij voor de koffie zal gaan zorgen. Pappa vraagt direct aan de aardige zuster waar hij kan douchen en waar hij zijn behoeftes neer kan gaan leggen. De kamer heeft immers geen douche of wc!! "klopt, U heeft gelijk, handen goed wassen en U mag weer de gang op hoor, we hebben immers geen isoleer vrij die van deze gemakken voorzien is". Pappa geeft aan dat de zuster gewoon "je" mag zeggen en beloofd dat hij bij het verlaten van de kamer goed zijn handen zal wassen en desinfecteren. Ook beloofd hij niemand op de gang in het gezicht te hoesten en zal zeker niet gaan zoenen met een toevallig voorbijlopende zuster. Zoenen mag pappa zowiezo niet, hij is immers getrouwd met mamma.

3 opmerkingen:

  1. Hoi Maud,

    Wat een ellende met die snotneus van je! Ik hoop maar dat je er zelf geen last van hebt.

    Gistermorgen hebben we lekker even kunnen skypen en ik ben erg blij dat je zo vrolijk was.

    En, hou pappa maar goed in de gaten dat hij zijn handen goed wast en niet teveel gaat zoenen.

    Ik hoop dat je snotneus weer gauw over is en dat jullie weer naar een gewone kamer kunnen gaan.

    Liefs voor jou en pappa, mamma, Niels en Juul.

    Je blijft mijn fantastische en heerlijk sterke kleindochter.

    Kusje voor jou van opa Arnold

    BeantwoordenVerwijderen
  2. lieve maud

    ik ben het helemaal met opa arnold eens.heh wat vervelend dat je nu een snotneus hebthoop dat het gauw weer over is he.lieve schat liefs aan pappa mamma niels en juul edwin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Maud,
    Opa en Oma willen jou, je pappa, mamma, juul en Niels voor dinsdag veel succes en sterkte wensen.
    Wij vinden het wel heel spannend en gaan daarom dinsdag maar heel hard werken. Dan hoeven wij er niet zo veel aan te denken en dan gaat de dag tenminste vlug voorbij.
    Bij opa op kantoor zijn ze koeken aan het verkopen om geld te verzamelen voor het verblijf in Amerika. Dat vind ik heel fijn. Alleen heeft opa daarna vvermoedelijk heel veel dikke collega's. Maar ja, dat moeten wij maar over hebben voor de goede zaak. En wij horen ook van veel meer akties. Wat leven we toch in een fijne wereld als je dit allemaal hoort.
    Wij zijn blij dat je altijd zo vrolijk bent als oma met je aan het skypen is. Daar worden wij ook heel vrolijk van.
    Nu gaan wij een kopje koffie drinken en misschien een wijntje als dat van oma mag en dan gaan wij slapen. Misschien gaan wij wel van je dromen. Alleen jammer als je wakker wordt is de droom ook weg. Heb jij dat ook?
    Welterusten en doe je mamma nog de groeten. Je boft maar met zo een mamma. Trouwens opa en oma ook.
    O ja, dat wil ik je ook nog vertellen. Opa is vandaag jarig en heeft heel veel kadootjes gehad. Van pappa ,mamma, Juul en Niels en van jouw heb ik een hele mooie onderbroek gehad van bjorn borg met de nieuwste printjes. Als je weer thuis bent zal opa gaan showen.
    Nogmaals welterusten en tot de volgende keer.

    BeantwoordenVerwijderen